Στο Σπίτι των Παιδιών ο κήπος αποτελεί σημαντικό μέρος του σχολείου μας και είναι ειδικά προετοιμασμένος σύμφωνα με τις αναπτυξιακές ανάγκες του παιδιού στο πρώτο στάδιο ανάπτυξης. Ο κήπος μας είναι χωρισμένος σε δύο μέρη: υπάρχει ο μικρός περιφραγμένος κήπος που συνδέεται άμεσα με την τάξη, αλλά και ένας μεγαλύτερος κήπος με παιχνίδια και περιπάτους, προσφέροντας περισσότερες ευκαιρίες για κίνηση και εξερεύνηση.
Το παιδί σας έχει άμεση και ασφαλή πρόσβαση στον κήπο, όλη την ημέρα – αυτό είναι πραγματικά μια πολυτέλεια για τα παιδιά μας που μεγαλώνουν μέσα στις πόλεις! Μπορούν να επιλέξουν μια δραστηριότητα από την τάξη και να την πάρουν να δουλέψουν έξω, σε τραπέζι ή σε χαλάκι, ή να διαλέξουν μια δραστηριότητα κηπουρικής, για να φροντίσουν τα λουλούδια τους, τα φυτά και τον λαχανόκηπό τους. Τo παιδί έχει την ευκαιρία και τον χρόνο να παρατηρήσει το μικροσκοπικό έντομο, το σκουλήκι ή το πουλί που θα πάει να φάει από την ταΐστρα.
Προσφέροντας στα παιδιά οργανωμένες δραστηριότητες για τον κήπο, π.χ. να μαζέψουν τα φύλλα με την τσουγγράνα, να κοσκινίσουν το χώμα, να φυτέψουν κτλ., τους προσφέρουμε την ευκαιρία να βιώσουν την εποχιακή δουλειά του κήπου, να μάθουν να περιμένουν υπομονετικά να ξεπροβάλλει το βλαστάρι από τον σπόρο που φύτεψαν, και στη συνέχεια να περιμένουν πάλι ώσπου να μας προσφέρει εκείνο από τον καρπό του! Η ζωή στην ύπαιθρο προσφέρει πολλές αισθητηριακές εμπειρίες καθώς το παιδί εξερευνά την υφή των φύλλων, το άρωμα των βοτάνων και των λουλουδιών, και όλα τα φυσικά χρώματα και σχήματα που η φύση μάς δίνει τόσο γενναιόδωρα.
Η φύση ηρεμεί τα παιδιά – μεταμορφώνονται σε σοβαρούς παρατηρητές, που φροντίζουν και προσέχουν τα φυτά και τα ζώα. Θα λερώσουν τα χέρια τους, θα λασπώσουν τις γαλότσες τους… Αυτή η επαφή με τη γη θα τα κάνει να προσέξουν ακόμα πιο πολύ αυτόν το κόσμο, τον γεμάτο εκπλήξεις, που μας ζητάει να τον φροντίσουμε με σεβασμό και δέος.
«Η πιο ευχάριστη εργασία για τα παιδιά δεν είναι η σπορά, μα η συγκομιδή, αν και το ίδιο απαιτητική με την πρώτη. Θα μπορούσαμε μάλιστα να πούμε, πως η αναμονή της συγκομιδής εντείνει το ενδιαφέρον για τη σπορά. Όσο περισσότερο έχει θερίσει κανείς, τόσο καταλαβαίνει τη μυστική γοητεία της σποράς.»
Μαρία Μοντεσσόρι, Η Ανακάλυψη του παιδιού (1948)

«Το παιδί όταν ξέρει ότι τα φυτά θα ξεραθούν αν δεν τα ποτίσει, δένει μαζί τις περαστικές στιγμές του σήμερα και του αύριο με μια καινούρια κλωστή αγάπης.»
Μαρία Μοντεσσόρι, Η Ανακάλυψη του παιδιού (1948)

«Μόνο οι ποιητές και τα μικρά παιδιά μπορούν να νιώσουν τη γοητεία του νερού που τρέχει ανάμεσα στις πέτρες της ρεματιάς. Μπροστά σε ένα τέτοιο θέαμα, το παιδί θα γελάσει από χαρά και θα θελήσει να σταματήσει και να το αγγίξει με τα χέρια του, σαν για να το χαϊδέψει.»
Μαρία Μοντεσσόρι, Η Ανακάλυψη του παιδιού (1948)